Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
690

Over mij

Ik ben Martien, getrouwd met Bert en mama van Johanna, Rosanne en Thomas.

In 2007 zijn Bert en ik 4 maanden op huwelijksreis geweest in Midden- en Zuid- Amerika. Onderweg zijn we hier en daar een gezin tegengekomen dat langdurig op reis was. Daar is de kiem gelegd voor ons avontuur in 2020.

Onze oudste dochter start in september 2020 aan het laatste leerjaar van de basisschool. Schooljaar 2020-2021 biedt als het ware 'a window of opportunity' voor een lange reis.

Over mijn reis

Wij dromen reeds 10 jaar van een grote reis met onze kinderen doorheen een aantal landen in Azië. Twee jaar geleden zijn we gestart met de concrete voorbereidingen, het lezen van boeken, het uitstippelen van de route, het boeken van vliegtickets, het toedienen van inentingen, het aankopen van materiaal, het nemen van talloze pasfoto's voor paspoorten en visa allerhande,...

Toen kwam Corona...

Zucht. En nu?

Na heel wat overwegingen hebben we beslist om de reis alsnog te laten doorgaan maar volgens een heel ander concept. We kiezen voor een roadtrip langs de grenzen van Europa.

We hebben een prachtige (ahum) oranje Renault Scenic. We voorzien een dakkoffer en twee tenten. Waar de trip ons gaat leiden kunnen we moeilijk voorspellen want we zullen altijd rekening moeten houden met die vermaledijde Covid-19.

Indien verre reizen in de loop van het najaar toch mogelijk zouden zijn, boeken we onze tickets en vliegen we alsnog.

Hopelijk hoeft onze reis niet beperkt te blijven tot de buurlanden.

Het wordt sowieso een uniek avontuur met onze drie schatjes van patatjes.

Bezochte landen

Ik heb 8 landen (4%) bezocht:

België, Duitsland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Polen, Tsjechië, Zweden.